Pappa Älskar Film & Flimmer Filmfestival

 

Det är med stor glädje och viss stolthet jag kan meddela att Pappa Älskar Film ingått ett samarbete med Flimmer Filmfestival i Norrköping. Jag har fått tillåtelse att se och recensera några filmer inför och under den 18:e upplagan av festivalen, som går av stapeln fredagen den 30:e september och pågår fram till den 9:e oktober. Recensionerna kommer som vanligt att läggas upp här på bloggen, med information om tid och datum dom sedan visas på festivalen.

Filmfestivalprogrammet kan ni läsa här.

Stort tack till Flimmer för förtroendet och jag hoppas att jag kan hjälpa mina läsare med att hitta intressanta filmer att se under festivalen. Den första recensionen kommer ni kunna läsa redan nu på söndag.

Flimmer - Flimmer Filmfestival - Norrköping
Sofia

Vilken grej! Och ett spännande program. Missa för guds skull inte The Girl With All the Gifts, bästa zombierullen på länge!

Svar: Jag ska försöka hinna med att se den, ser väldigt intressant ut!
Pappa Älskar Film

Jojjenito

Coolt!

Kanske några av de filmer du recenserar även dyker upp på Sthlm Filmfestival i höst. Jag ska hålla utkik... fast nej det verkar inte så. När jag kollar programmet så ser jag att jag sett en hel del av filmerna (nere under Malmö Filmdagar).

Jag rekommenderar t ex Dagen efter denna och The Girl with All the Gifts. Julieta är en hyfsat Almodovar också.

Verkar vara en riktigt trevlig festival med bra program. Helt galet att Flmr-Steffo aldrig besökt den.

Svar: Julieta ser jag fram emot och hoppas kunna klämma in den under festivalen. Ja, Flmr på Flimmer, you can't make that shit up!
Pappa Älskar Film