Arrow Släpper Hell Comes to Frogtown På Nytt!

 
Kultfilmen Hell Comes to Frogtown släpptes på Blu-ray för första (och hittills enda) gången den 27:e januari 2014 av bolaget Arrow Films, då i en limiterad upplaga om 1000 ex. Den är sedan länge utgången och har varit extremt åtråvärd på samlarmarknaden ett bra tag nu, där exemplar sålts för över tusenlappen. Jag själv var ute efter ett till samlingen för bara lite mer än en vecka sedan, men ville då inte lägga mer än en femhundring eftersom jag anade att den kunde få en nypress eller släppas av ett annat bolag inom kort.
 
Kusligt nog dröjde det bara några dagar efter att jag sökt utan lycka efter ett exemplar som Arrow gick ut med den efterlängtade nyheten - Hell Comes to Frogtown skulle släppas på nytt! Skriken av de tusen personer som hade en riktig dyrgrip i samlingen dränktes snabbt av skriket från oss andra som av olika anledningar missade att skaffa filmen första gången. Häromdagen sattes även releasedatumet, det är den 19:e december som jag och många andra längtar efter nu, nästan lika mycket som till julafton.
 
Jag har mitt ex bokat, har du?
Arrow - Arrow Films - Hell Comes to Frogtown
Micke

Jag har inte sett den här filmen.

Men jag har bokat några andra Arrow-utgåvor.

Svar: Rekommenderar även ett köp av Hell Comes to Frogtown! Det är nog något du skulle gilla, misstänker jag. Vilka andra filmer har du bokade?
Pappa Älskar Film

Micke

The Burning steelbook, The Hills Have Eyes och Donnie Darko.

Svar: Fick höra om Donnie Darko igår kväll, den ska jag också förboka! Dom andra två kommer också hamna i min samling inom kort.
Pappa Älskar Film

Sofia

Möjligen överröstas bägge dessa skrikare av oss som undrar "But why?!" ;)

https://bilderord.wordpress.com/2012/02/24/hell-comes-to-frogtown-1988/

Svar: Haha, först mästerverket Steel Dawn, nu Hell Comes to Frogtown. Alltid kul att se när smaken skiljer sig så mycket! :)
Pappa Älskar Film

Sofia

Vilken tur att vi på något sätt kan förenas över I nuovi barbari :)