Arrows With a Slip - Oh, What a Trip!

 
Finns det något härligare som filmsamlare än att få hem en riktigt fet utgåva till en film släppt av Arrow? Jo, en fet utgåva med vackert slipcover! Arrow är ena jävlar på att skapa vackra slipcovers, jag har nyligen fått två tillägg i samlingen:
 
- Blood Rage är det perfekta exemplet på det jag gillar mest med Arrow - att dom gräver upp bortglömda filmer och ger dom en värdig release. Här gäller det en obskyr slasher som aldrig släppts på något format tidigare och nu får en utgåva med inte mindre än tre discar, full med extramaterial samt tre olika versioner av filmen, som spelades in 1983 men fick sin premiär först fyra år senare.
- Contamination låter nästan för bra för att vara sann när man läser på baksidan. Den är regisserad av Luigi Cozzi, mannen bakom en rad b-filmsmästerverk som Lou Ferrignos Hercules-filmer, Sinbad of the Seven Seas och Roger Corman-producerade Starcrash. Som om inte det vore nog görs musiken av Goblin också, bandet bakom musiken till bland annat Dawn of the Dead, Deep Red och Phenomena.
 
Dom här stillar mitt sug något medan jag inväntar min beställning från Arrows senaste rea.
Arrow - Blood Rage - Contamination - Dawn of the Dead - Deep Red - Goblin - Lou Ferrigno - Luigi Cozzi - Phenomena - Roger Corman - Starcrash
Micke

Jag har en del Arrow-utgåvor i min samling, bl.a. Hellraiser - The Scarlet Box!

Svar: Den är riktigt fet och vacker, men jag ogillar oftast okompletta boxar. Film 1-3 av totalt 8 (9 om man räknar med den senaste utan Doug Bradley) liksom.
Pappa Älskar Film