Arrow LeveREAr!

 
Fått hem ännu en levereans av Arrow, denna gång från deras rea och därav titeln på dagens inlägg. Lite fyndigt var det väl?
 
- Invasion of the Body Snatchers är versionen från 1978 med Donald Sutherland i huvudrollen, en film som är så jävla bra att man skiter fullständigt i att det är en remake på en redan solid sci-fi klassiker.
- The Car handlar om en en bil som mördar folk och är oförtjänt bortglömd i skuggan av John Carpenters Christine.
- Coffy är mycket möjligt den bästa film Pam Grier, eller frikortet som jag kallar henne här hemma, gjort. Satan i gatan vilken stenhård blaxploitationrulle! DVD:n pensionerades nyligen och därför behövdes en uppgradering till HDD.
- The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension tipsade Filmfetts Markus mig om. Det är en ostig 80-tals action/sci-fi som jag missat helt, trots att storheter som Peter Weller, Christopher Lloyd och John Lithgow har roller i filmen. Det åtgärdades ganska snabbt när rean kom!
 
Det tar dock inte slut här. Nej, jag sparade det bästa till sist med gudinnan Meiko Kaji i fem japanska toppenfilmer:
 
 
Jag är extra nöjd över Stray Cat Rock eftersom boxen varit utgången sedan en tid tillbaka, men någon som jobbar för Arrow Films hade hittat en låda någonstans på kontoret med ett litet antal av dessa, som enbart såldes i samband med den gångna rean. Priset var dessutom mycket bra, speciellt sett till vad andra tar för den på andra sidor.
 
Det var en lång väntan på nästan exakt två veckor, men det var värt väntan nu när paketet är leveREAt.
 
Nähe, fortfarande inte fyndigt? Tough crowd, tough crowd...
Arrow - Arrow Films - Christine - Christopher Lloyd - Coffy - Donald Sutherland - Invasion of the Body Snatchers - John Carpenter - John Lithgow - Meiko Kaji - Pam Grier - Peter Weller - Stray Cat Rock - The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension - The Car
Micke

Jag har Njutafilms utgåva av Coffy.

Svar: Den hade jag med, men anser att Pam Grier förtjänar bättre än så!
Pappa Älskar Film