Pappas dag

 
Igår var det som bekant Fars dag. För vissa innebär det presenter i form av slipsar, tröjor, blommor, presentkort m.m. Inte här hemma. Pappa älskar film - och film vill han ha! Jag gjorde en önskelista på Discshop och ovan är filmerna i paketet som jag fick vänta med att öppna förrän efter en hård dags jobb.
 
Smokey and the Bandit: Jag satt på jobbet för några veckor sedan och av någon anledning kom jag att tänka på en rolig scen i filmen som fick mig att skratta för mig själv. Har inte sett den på många år och har aldrig ägt den på något format, så den var jag bara tvungen att ha, och hintade/sa det rakt ut till frugan när önskelistan var klar.
To Kill a Mockingbird: Har redan filmen i samlingen, men då i en snygg Digibook-utgåva som typ bara ska finnas till för att se fin ut, den ska man helst inte röra. Nu har jag ett titt-ex!
Teenage Mutant Ninja Turtles:  Jag minns nästan ingenting av Turtles-trilogin, trots att jag och de flesta andra i min ålder såg dom flitigt som små. Måste vara runt 15-20 år sedan jag såg någon av delarna, så det ska bli kul med lite nostalgi.
 
Till middag blev det en familjefavorit - tacos! Till efterrätt blev det Napoleonbakelse och kvällens film blev Smokey and the Bandit. En mycket lyckad Fars dag.
Digibook - Fars dag - Smokey and the Bandit - Teenage Mutant Ninja Turtles - To Kill a Mockingbird