Ancora, Ennio!

 
Idag är det endast 10 dagar kvar. 10 dagar kvar tills jag och ett gäng vänner sitter i Globen och väntar på att få se en av världens största, bästa och viktigaste filmkompositörer live på scen.
 
Känslan när jag fick höra att Ennio Morricone skulle komma till Sverige var ungefär likadan som när jag fick höra att John Carpenter skulle komma till Köpenhamn och senare även Malmö. Jag bara visste att jag skulle dit, oavsett datum, kostnad och annat trams som skulle kunna stå i vägen för mig att se denna legendar dirigera sin vackra musik från Once Upon a Time in the West, Den Gode, den Onde och den Fule, Once Upon a Time in America, Cinema Paradiso och en mängd andra filmer. Ennio är dessutom 88 år gammal nu, så det är inte direkt så att man kan rycka på axlarna och säga "Äh, jag ser'n nästa gång han kommer".
 
Här kommer vi sitta:
 
 
Inte de bästa platserna i huset, men dom duger nog. Eftersom det är ett lite... finare (?) event än en vanlig konsert har vi i gänget kommit överens om att suit up. Det är inte många tillställningar då jag drar på mig min kostym, men för Ennio Morricone åker den definitivt på! Vi passar dessutom på att ta en heldag i Stockholm, där vi kommer besöka en mängd filmbutiker och rensa dom på fina titlar.
 
En recension av konserten kan ni räkna med att få läsa här på bloggen. Nu fortsätter nedräkningen... 10 dagar kvar!
Cinema Paradiso - Ennio Morricone - Globen - John Carpenter - Once Upon a Time in America - Once Upon a Time in the West