Pappa Går På Loppis #1

 
Om det är något jag älskar så är det att gå på loppisar. Känslan när man är på väg till en loppis är unik. Man har väntat hela veckan på denna morgon och bett till högre makter att dåligt väder inte ska förstöra den. Man är förväntansfull och på bra humör, redo att göra fynd. När man anländer och ser ett hav av försäljare blir man alldeles varm i hjärtat. Innan skattjakten börjar ser man till att meddela sina knän om all stryk de kommer ta, eftersom filmerna alltsomoftast ligger i en kartong på marken i fullständigt kaos på grund av lata försäljare - eller stolpskott till kunder.

Numera är priset allra oftast 5-10 kr styck om det är en DVD och runt 20 kr om det är en Blu-ray som är till salu. När loppisar var som allra bäst för några år sedan kunde jag komma hem med 20-30 stycken DVD-filmer på en bra dag, men sedan jag inriktat mig mer på Blu-ray så har köpen tyvärr minskat rejält. Det är väldigt få som säljer film på Blu-ray, så en bra dag ser numera istället ut som bilden ovan visar, runt fem filmer. På bilden ser ni dagens inköp, filmer jag känner att jag inte nödvändigtvis måste ha på Blu-ray.

- Braindead är en klassiker från tidiga tonåren, något som måste stå i hyllan.
- Langoliers har jag inte sett, men även om filmer/miniserier baserade på böcker av Stephen King sällan är jättebra så är det oftast intressant att se på åtminstone en gång.
- Idle Hands är en film som jag konstigt nog aldrig ägt tidigare. Mycket underhållande film som man gärna ser tillsammans med ett par vänner.
- 9½ Weeks gör att jag får en ny genre i samlingen representerad, då det är den första erotikfilmen jag har. Nu är samlingen indelad i 40 stycken genrer och subgenrer.
- Bangkok Hilton har jag heller aldrig sett, men jag är en sucker för miniserier och den här ska enligt alla vänner och familjemedlemmar som sett den vara riktigt bra.
 
Nästa loppisrunda sker i Amsterdam, då jag ska dit nästa vecka. Jag håller tummarna på att hitta något riktigt obskyrt, typ en byst av nationalidolen Rutger Hauer. Man får väl drömma?
Braindead - Idle Hands - Loppis - Loppmarknad - Stephen King
Filmfett McFilmfett

BRAINDEAD FUCK YEAH!

Micke

Jag brukar köpa filmer på Pajala marknad, men i år fanns det tyvärr ingen som sålde filmer där, så det blev en billig marknad.

Sofia

Braindead är en sann klassiker, bra köp där! Och Bangkok Hilton vill jag minnas var helt ok, kan nog vara sevräd.

Grimgoth

Ang. Idle Hands, så uppträder The Offspring i den filmen med låten "I Wanna Be Sedated" som The Ramones gjort.

Nu har du något att tänka på när du ser filmen! :)