Jane Fonda I String


Kan alla som sett VHS:en ovan (eller en annan workout-VHS med Jane Fonda) hemma hos sig eller en släkting någon gång under sin barn- eller ungdom vara snälla och räcka upp en hand?
 
Jag gissar på att många läsare virtuellt räckte upp en hand precis. En svensk familjs hem var tamejfan inte komplett utan ett av Jane Fondas många workout band under 80- och 90-talet, dom var verkligen överallt där det bodde en kvinna på över 30, gärna närmare 40. Det är kanske inte så konstigt, vilken kvinna skulle inte vilja se lika fit ut som Jane Fonda gjorde när hon var i 50-årsåldern? För att citera Ron Burgundy: ”Don't act like you're not impressed!
 
En stor dos av nostalgi svepte över mig när jag för ett par månader sedan såg ett brittiskt Jane Fonda workout band på en loppis. Jag mindes dom ju så väl från barndomen. Känslan av nostalgi satt kvar när jag kom hem och snart insåg jag att min filmsamling inte är värd namnet om jag inte hade VHS-bandet som definierade min barndom. Jag började leta efter ett svenskt Jane Fonda-band lika ivrigt som David Banner letade efter ett botemedel för att slippa se ut som en grön Lou Ferrigno så fort han blev arg. Jag drog i några trådar och kammade äntligen hem bandet som inledde dagens blogginlägg.
 
Jag må inte ha en fungerande VHS-spelare att spela bandet på, men nu står åtminstone allt rätt till här i världen igen.
 
Jane Fonda - VHS
Micke

Har en stor VHS-samling, men har ingen Jane Fonda-workout. Dock har jag Barbarella på DVD, i den är hon skitsnygg!

Svar: Barbarella har jag inte i min samling än, men den finns på listan!
Pappa Älskar Film