Stockholmsnapp

 
Timmarna innan och dagen efter vi såg Ennio Morricone live spenderade Johan, Björn, Markus och jag lite överallt i Stockholm med målet att tömma plånböckerna på pengar och fylla hyllorna hemma med film. Jag kan inte påstå att det blev riktigt som jag tänkt, eller hoppats. Butiken på bilden ovan, Monkey Beach, var det enda stället i hela Stockholm som jag gick ut ur med den där sköna känslan av att ha köpt några bra filmer. Vi besökte den, Papercut, Sci-fi Bokhandeln och många andra butiker utan att min törst på filminköp kunde släckas helt och hållet. Det är den andra gången på ett halvår som jag besökt Stockholm med samma delmål men kommit hem besviken, både Malmö och Amsterdam hade mycket mer att erbjuda när jag besökte dom städerna tidigare i år. Jag hoppas på en redig comeback av våran huvudstad nästa gång jag besöker den, för det här håller bara inte måttet.
 
Det här är filmerna jag kom hem med denna gång, alltså från en och samma butik:
 
 
Shout! Factorys släpp av The Last Dragon räknar jag som resans bästa köp, fy tusan vad glad jag blev över att hitta den i en svensk butik. Jag hade inte sett den tidigare men hört mycket bra saker, sen är ju min favorit Vanity med i den också. Futureworld är uppföljaren till sci-fi klassikern Westworld, som jag ännu inte äger. Jag tänker att nu när jag har uppföljaren i samlingen kanske jag får tummen ur röven och slänger med den i min nästa beställning från Amazon. Prison är gjord av den forne storregissören Renny Harlin och är släppt av 88 Films. Den kom med ett limiterat slipcase, vilket avgjorde saken för min del.
 
Senare samma dag var det ju dags att se Ennio Morricone. Valen av merchandise som var till salu där var väl kanske inte så stort eller tilltalande, men visst fan skulle jag ha en t-shirt från denna spelning och valet föll på denna:
 
 
I sista butiken vi besökte för den här gången hittade jag lite oväntat något jag ville köpa. Det var en seriebutik med väldigt lite annan merchandise som Björn ville till. Där fick jag syn på en bok jag varit intresserad av ett tag nu: Skräck - Boken Som Gud Glömde, av Mattias Lindeblad med illustrationer av Henrik Lange:
 
 
Trots att antalet filmer inte mötte mina förväntningar den här gången var de mil vi gått runt i Stockholm värt det enbart för att få hem The Last Dragon. Så jag är nöjd, typ.
Ennio Morricone - Futureworld - Henrik Lange - Mattias Lindeblad - Monkey Beach - Papercut - Renny Harlin - Sci-fi Bokhandeln - Skräck - Boken Som Gud Glömde - The Last Dragon
Anonym

Den affären har jag aldrig varit i!!! Finns den kvar i Stockholm?

Svar: Haha ja, så länge den inte stängt sedan i måndags när vi besökte den :)
Pappa Älskar Film