Konsten att klä sig som en nörd

 
Idag är det äntligen dags för Sci-fi mässan i Stockholm. Jag brukade besöka dessa mässor årligen, ofta flera gånger per år, men på senare tid har det varit ett svalt intresse på grund av ointressanta gäster och att liknande events i andra länder varit mer tilltalande. Det är ingen gäst som är intressant den här gången heller för min del, men mässorna i Stockholm brukar vara bäst när det kommer till film och filmrelaterat merchandise, så det är vad jag siktar in mig på denna gång.
 
Det har blivit en förutfattad mening att den här sortens mässor är full med folk som klär ut sig till olika karaktärer från film och TV. Så är inte fallet, visst finns dom - speciellt nu när det anordnas cosplay parader, men dom är fortfarande i stark minoritet. Däremot har väldigt många på sig en t-shirt eller tröja som kan ge en indikation på var deras fandom ligger. Jag har nog lite av en fetish när det gäller film och TV-relaterade t-shirts då jag äger en hel del, så frågan man alltid behöver ställa sig inför en mässa är därför alltid, vad ska jag ha på mig?
 
 
Jag har bestämt mig för att en ny favorit ska få följa med den här gången och därmed göra sin debut på bringan:
 
 
Eftersom det är vinter kan det vara läge att ha på sig något mer också, tur är det då att jag för några månader sedan köpte den snyggaste filmrelaterade tröjan jag någonsin lagt mina ögon på:
 
 
Vill man styla till det lite extra kan man ju ta med sig en accessoar också. Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att släpa runt på mina filmer än med denna väska:
 
 
Nu är jag fullt redo att tampas mot andra nördar om filmer, planscher, figurer m.m. En liten rapport om mässan kommer imorgon!
Sci-fi mässa