Årets julklappar

 
Som vanligt blev det lite film med mitt namn på under julgranen i år. Sammanlagt blev det nio stycken Blu-rays som jag kan sysselsätta mig med att se på de närmaste veckorna.
 
 
Rosemary's Baby: Ett stort fel rättas inom kort när jag för första gången kommer se Rosemary's Baby.
Amadeus: Väldigt länge sedan jag såg Amadeus, hoppas den är lika bra som jag minns att den var.
Wyatt Earp: Med denna äntligen i samlingen kan jag nu se Wyatt Earp och Tombstone nära inpå varann och en gång för alla bestämma mig för vilken som är bäst.
 
 
Det har blivit lite av en tradition att jag får ett par filmer med John Wayne i julklapp. Jag tror det här är den tredje eller fjärde julen i rad jag haft lyckan att se hans vackra nuna när jag rivit av presentpappret på julafton.
 
The War Wagon: Här teamar The Duke upp med Kirk Douglas i en mycket underhållande western.
Spartacus: Kirk Douglas i sitt esse! Har den sedan tidigare på DVD och behövde uppgraderas, ska tydligen se utomordentligt bra ut!
Rio Lobo: Samma som ovan, en av många filmer med The Duke som behöver uppgraderas till Blu-ray. För övrigt en väldigt underskattad och bortglömd film från tidigt 70-tal.
 
 
My Girl: En av de många filmer som får tårarna att rinna för mig. Aldrig ägt den på något format tidigare, kände att det behövde ändras på.
The Purge: Första delen som kickade igång en mycket underhållande filmserie, jag hoppas att det görs många fler!
Creed: 'Nuff fucking said, eller hur, Fiffi?
 
Det var filmerna jag fick i år. Som alltid var det kul att öppna julklapparna, det är något jag aldrig kommer växa ifrån, men det bleknar i jämförelse med att för första gången se glädjen i min sons ögon när han öppnade sina paket (förra julen, hans första, tyckte han att presentpappret var det mest intressanta) samt när han senare lekte med sina nya leksaker. Det värmde i hjärtat på ett sätt som är svårt att sätta ord på. Han lekte med sitt nya tåg och sina bilar så mycket att han var uppe mycket längre än han brukar vara. Det gjorde oss inget, det var ju trots allt julafton.
 
God fortsättning på er!
 
Amadeus - Creed - John Wayne - Kirk Douglas - My Girl - Rio Lobo - Rosemary's Baby - Spartacus - The Duke - The Purge - The War Wagon - Wyatt Earp
Sofia

En fin skörd på det hela taget! Jag fick också dra pappret av John Waynes nuna, i form av Red River...

Svar: Åh, Criterions utgåva? Fick du Daigoro och Ogami Itto också?
Pappa Älskar Film

Sofia

Tyvärr ingen Criterion, blev ett litet missförstånd där. Däremot blev det också en fin BFI-utgåva av The Innocents så jag klagar inte.

Steffo

Gott Nytt År!
Mot ett nytt bra filmår! :-)

Svar: Gott nytt år på dig med!
Pappa Älskar Film

Fiffi

Haha, ja nuff said. Creed motherfucker! ;)