Pappa Går På Loppis #2

 
Jag har inte varit på loppis i vad som känns som en evighet. Jobbet och vädret har denna sommar gått ihop och fullständigt demolerat mina loppis-lördagar. Idag stod planeterna dock i en rät linje då både vädret var fint och jag inte hade något jobb inbokat, så det var bara att kravla sig upp kl. 08 för att göra sig redo. Det visade sig vara en alldeles utmärkt dag att vara på loppisen eftersom det denna gång fanns många försäljare med ett hav av filmer att gå igenom. Sett till antalet filmer jag kom hem med är det årets bästa loppis. Ovan är första delen av köpen jag gjorde.
 
- Jakten på den Försvunna Lampan har jag inte sett sedan jag var liten, men Knatte, Fnatte och Tjatte var det bästa jag visste som barn när det var Disneydags.
- A Muppet Christmas: Letters to Santa har jag inte sett tidigare, men blir kul att se till jul.
- Getting Even with Dad minns jag som en smått rolig, lättsam familjefilm. Köpte den mest för att jag gillar Ted Danson.
- Kung Ralph var en film som vi såg massvis med gånger som små, men jag har aldrig ägt den på något köpfilmsformat tidigare. Ett givet köp.
Första Divisionen är en svensk krigsfilm från 1941 som jag varken har sett eller ens hört talas om, faktiskt. Att ha en svensk krigsfilm i samlingen lockade så mycket att det blev ett köp, hoppas den är något att ha.
 
Kom även hem med följande filmer:
 
 
- Class of Nuke 'Em High måste vara det mest oväntade filmköp jag någonsin gjort på en loppis. Hur många i Sverige har en Troma-film i samlingen? Hur många av dom väljer sen att sälja den? Utan tvekan dagens bästa köp och ett välkommet tillskott till min Troma-sektion, som för tillfället är väldigt liten.
- Fantomen har jag sedan en tid tillbaka varit nyfiken på, men är samtidigt inte en film jag aktivt försökt att få tag på. När jag nu hittade den för en tia kände jag att det var dags att ge den en chans. Billy Zane som Fantomen kan ju inte vara alltför illa, eller?
- Captain America: The First Avenger och Resident Evil: Afterlife är inga stora favoriter, men för tio kronor
styck och dessutom i 3D på Blu-ray fick det bli ett köp av båda.
 
Nu när september närmar sig och höstvädret är på ingång är det snart slut med säsongen för utomhusloppisar, så vi får se om det blir någon mer sådan i år för min del.
Captain America - Class of Nuke 'Em High - Disneytajm - Fantomen - Mupparna - Resident Evil - Ted Danson - Troma
Sofia

Bra köp med muppjulen där! Michael Caine är riktigt skön som Scrooge. Och vad jag minns var Fantomen en rätt ok matinérulle.

Svar: Ser fram emot att se om sonen som nästan är två år då kan uppskatta Mupparna!
Pappa Älskar Film